Kuu esimesse poolde jäi reis Tšehhi, kus osalesin koos kuraator Hanna-Liis
Kontiga festivalil nimega Kreatfest, mille eesmärk on viia kokku haridus ja
kunst, loovad tegevused ning liikumine, et toetada ja soodustada õppimist
erineval moel. Mul oli võimalus läbi viia ühte töötuba. Keskendusime
üksteisele häälestumisele, üksteise kuulamisele, koostööle ja loovuse
avaldumise toetamisele. Osalejateks olid õpetajad ja teised lastega töötavad
inimesed. See oli minu jaoks päris suur väljakutse, teha inglise keeles tööd. Soovin, et tunneksin end inglise keeles aina mugavamalt ja
soravamalt, töö käib. Eelmise aasta alguses „tellisin“, et saaksin rohkem inglise keelt
praktiseerida ja õppida ja peale seda on järjest tulnud neid võimalusi. Võib
vabalt veel tulla, jaa 😊.
Mulle läks vist kõige rohkem korda selline tagasiside mu töötoale: „kogesin a-e-g-l-u-s-t-a-m-i-s-t,
rahu, kohalolu, ei teadnudki, et ma seda nii väga vajan.“. Mul on hea meel, et õnnestus lisaks teadmistele ka selline kogemus edasi anda.
Ja siis sain aprillis rääkida kunstiteraapiatest Reggio festivalil ja teen seda Terakese lasteaia õpetajatele uuesti mais koos praktilise töötoaga.
Ja siis ja siis,
aprillis algas ka lahenduskeskse kunstiteraapia LOM (Lösen Orientierten Mahlen)
koolitus. Et ma nö esimese lennu väljaõppest sai osa katsejänesena ehk et sain
enda nahal kogeda seda meetodit ja tean, et see toimib, siis ma olen päris
müüdud niikuinii. Seda mõnusam ja põnevam on nüüd ise
õppida seda rakendama. Juba
tahan praktiseerida ka 😊.
See on lihtsalt väga praktiline.
Esimesest õppesessioonis jäi enim kaasa kõlama meetodi üks eesmärke „bored
brain“ – aju nö maha jahutamine, rahustamine. Selle peale omakorda saab kunstiteraapia
abil kirjutada uusi lugusid ja luua uusi
terveid mustreid.
3-päevase maalimise „tulemus“ oli esialgu üks suur
sinine ring ja pealtnäha võibki tunduda, et „mida te seal üldse tegite?“, aga
tegelikult on ühe ringi taga/all/sees väga palju ja põhjalikku tööd iseendaga. Lisaks
ringidele saab muidugi maalida erinevaid asju (metafoore) ja joonistamisoskus pole selle juures tarvilik, kõik saavad hakkama. Pealegi käib
see maalimine suuresti mittedominantse käega otse paberile.
Aa, kellele see on
või milliste teemadega saab seda meetodit rakendada? Nii laste kui täiskasvanutega.
Saab tegeleda erinevate teemade,
muredega, kognitsioonidega, soovide-eesmärkidega ja sümptomitega. Enda kogemuse põhjal saan jagada, et olen katsejänesena selle abil tegelenud ja läbi töötanud mitu
sügavat teemat.
Minu esimese õppesessiooni teemaks aga, mida õppeprotsessis ise läbi teha, oli hirm
avalikult esineda. Mulle tegelikult sügaval sisimas väga meeldib esineda, aga see hirm, eks, see on ka. Ja mitte ainult – ma teen sellist trikki esinedes, koolitust
läbi viies, et kui liiga õuGne hakkab, siis ma panen lihtsalt silmad kinni (ja
räägin edasi). Novot.
Teraapiaprotsess on väga lühidalt kirjeldades selline, et eelintervjuu käigus kaardistatakse teema, uuritakse, mis
mõtted ja tunded selle taga on ning kuhu tahetakse liikuda. Täidetakse
protokolle ja mõõdikuid. Edasi on maalimine. Ja vahele jälle mõõtmine, siis
maalimine, kuni tekib teadmine, et nüüd, nüüd on olukord muutunud.
Ehk et, kui
keegi peaks nägema mind kusagil avalikult rääkimas, esinemas, siis saab tähele
panna, kas ma hoian silmad lahti 😉.
Selline aprill siis. Ootan avatud silmadega maikuud 😊.
Lisa kommentaar